معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا با اشاره به راه‌اندازی «کافه نقد» بیان کرد که این برنامه هم در تلویزیون و هم شبکه خانگی قرار است به نقد و تحلیل آثار بپردازد.
کد خبر: ۱۴۴۲۱۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، محمدصادق افراسیابی معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا درباره راه‌اندازی برنامه‌های «نقد و تحلیل سریال‌های نمایش خانگی» در رادیو و تلویزیون، به مهر گفت: در حال حاضر برنامه «کافه نقد» با هدف نقد و تحلیل سریال‌ها و برنامه‌ها چه در تلویزیون و چه در شبکه نمایش خانگی کلید خورده است و پنجشنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: در شبکه نمایش خانگی هم آثار مناسبی داریم و هم آثاری که ممکن است ملاحظاتی برای خانواده داشته باشد و تلاش می‌شود همه این آثار معرفی و تحلیل شود. اگر اثری باشد که برای مخاطب مفید است به او توصیه شود و به صورت منصفانه‌ای نقد می‌شود.

افراسیابی درباره ملاحظات ساترا نسبت به این برنامه تصریح کرد: حتما یکی از ملاحظات ساترا این است که در برنامه‌های نقد و تحلیل سریال‌ها و برنامه‌های شبکه نمایش خانگی، تهیه کننده، کارگردان یا نویسنده اثری که قرار است درباره آن صحبت شود حضور داشته باشد تا اگر پرسش یا ابهام و یا نقدی مطرح می‌شود فرصت پاسخگویی به عوامل آن داده شود.

وی درباره نقد‌های یک‌طرفه در برنامه‌های نقد و نبود عوامل آثار شبکه خانگی برای دفاع اظهار کرد: نظر ساترا این است که اگر عوامل اثر دارای مجوز ساترا در برنامه حضور نداشته باشند، این نقد منصفانه نیست و باید تلاش شود که از میان تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده سریال‌ها، یک نفر که شرایط حضور در برنامه‌ها را دارد، در برنامه دعوت شود تا از مدار انصاف خارج نشویم.

افراسیابی درباره طراحی برنامه‌های تلویزیونی نقد و تحلیل شبکه نمایش خانگی تاکید کرد: طبق اعلام رادیو نمایش، برنامه «کافه نقد» رادیو نمایش از شبکه سپهر تلویزیون و برخی پلتفرم‌ها و سکو‌ها در شبکه نمایش خانگی به صورت تصویری پخش می‌شود و علاوه بر این برخی شبکه‌های تلویزیونی هم در حال طراحی برنامه‌های مستقلی برای نقد و تحلیل سریال‌های تلویزیونی و نمایش خانگی هستند که به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی درباره رویکرد ساترا برای برنامه‌های نقد و تحلیل گفت: تلاش داریم شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، نگاهی شفاف و منصفانه به شبکه نمایش خانگی داشته باشند تا در نهایت معرفی و تحلیل دقیقی انجام شود و مخاطب بتواند سریالی را که متناسب با ذوق و سلیقه‌اش است انتخاب کند.

این برنامه هر پنجشنبه ساعت ۱۸:۳۰ با اجرای مهران ده‌نمکی پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها